Keynote

  • Mark Lines
    Mark Lines
  • Maria Parysz
    Maria Parysz

Moderator

  • Maciej Kautz
    Maciej Kautz

AI & Project Management

  • Paweł Noga
    Paweł Noga
  • Milie Taing
    Milie Taing
  • Kathleen Walch
    Kathleen Walch
  • Ronald Schmelzer
    Ronald Schmelzer

Data Driven Management

  • Paweł Bochnowski
    Paweł Bochnowski
  • William W Davis
    William W Davis

Post Agile

  • Daryl Kulak
    Daryl Kulak
  • Zuzanna Skalska
    Zuzanna Skalska
  • Grzegorz Szałajko
    Grzegorz Szałajko
  • Greta Blash
    Greta Blash

Virtualization of Work

  • Paweł Sopkowski
    Paweł Sopkowski
  • Kiron Bondale
    Kiron Bondale
  • Bartek Rycharski
    Bartek Rycharski

Workshops

  • Waldemar Dzienisz
    Waldemar Dzienisz
  • Błażej Goraj
    Błażej Goraj
  • Jarosław Soboczyński
    Jarosław Soboczyński
  • Tomasz Zarzyka
    Tomasz Zarzyka
  • Dr Jerzy Stawicki
    Dr Jerzy Stawicki
  • Ireneusz Zyzański
    Ireneusz Zyzański
  • Erich R. Bühler
    Erich R. Bühler
  • Artur Kasza
    Artur Kasza
Mark Lines

Mark Lines is Vice President, Disciplined Agile, Inc. at the Project Management Institute (PMI). He is co-creator of the Disciplined Agile toolkit with Scott W. Ambler and co-author of several books on Disciplined Agile (DA). Mark has over 25 years of experience helping organizations around the world to be successful with project delivery using Agile, Lean, Traditional, and Hybrid approaches. He has a record of successfully transforming entire organizations to business agility so that they can rapidly and continuously deliver value to their customers and other stakeholders.   Mark is a frequent keynote speaker at industry conferences worldwide. You can follow him on Twitter via @mark_lines

Maria Parysz

Kaggle Days Creator and Community Leader, Data Science Manager, CEO of LogicAI

 

Maria is a global Data Science Community Leader and a proud creator of Kaggle Days – technology movement in the largest community of Data Scientists in the world (over 5 mln AI experts). 

She is a cofounder and CEO of LogicAI, delivering Data Science projects to top global companies and governments (also winner of multiple international Data Science competitions). 

Maria is an experienced and certified innovation Manager, and for over 15 years she’s been sharing her experience from such fields as Project Management, AI Technology and User Experience Design. 

Prior to cofounding LogicAI, Maria founded and worked for technology startups and also served as a consultant for multinational companies. Maria is a passionate university teacher with focus on computer science and innovation (Warsaw School of Economics, Warsaw University of Technology and Collegium Civitas) and is also engaged in numerous voluntary activities supporting young entrepreneurs.

She has been a speaker at a number of events including Google Next in San Francisco, Gitex and AI Everything in Dubai, and several other AI conferences in London, Tokio, Paris and Beijing.

Maciej Kautz

🇵🇱

Prezenter TV i radia, konferansjer. Jest pomysłodawcą i autorem wielu programów, w tym anglojęzycznego talk-show „International Poznan”. Przeprowadził wywiady m.in. z Janem Kulczykiem i Janem AP Kaczmarkiem. Studiował na Appalachian State University w Północnej Karolinie. Ukończył aplikację radcowską, a w 2018 r. zdał egzamin zawodowy.

 

🇬🇧

TV & radio journalist whose smile breaks the ice. Since 2013, Maciej has been producing and hosting a talk-show in English on National Polish Radio. He works as Master of Ceremony for major conferences and corporate events, including TEDx, “I love marketing” as well as international events. 

Paweł Noga

Od dekady zajmuje się budowaniem zespołów (głównie w branży IT/QA). W pracy stawia na indywidualność i zrozumienie silnych stron każdego pracownika. Używa “Strengh Finder” jako podstawowego narzędzia i chętnie się dzieli swoimi doświadczeniami z jego użycia.

 

Poza byciem managerem zawodowo zajmuje się przekazywaniem wiedzy i doświadczenia. Jest wielkim fanem sposobu nauczania jaki praktykował Richard Feynman, tak więc jego prelekcje są oparte na praktycznych problemach, pełne anegdotek i niejednokrotnie zawierają proste i naiwne pytania, na które tylko wydaje nam się, że znamy odpowiedzi.

Występował jako prelegent na kilkudziesięciu wydarzeniach związanych z branżą IT. Fan klocków LEGO i budowania z nich dioram.

Milie Taing

Milie Taing is the CEO of Lili.ai and also a recognized speaker in AI applied to large project management (conference for the Innovation Chair at Collège de France, PMI France, Industrial Project Managers, etc.). Lili.ai aims at applying artificial intelligence techniques to create an intelligent system that learns from past and current projects to secure future projects. Clients include energy, military and construction champions. Among Lili’s awards: 100 French personalities of the AI d’Usine nouvelle, AI X-prize (among the 30 best teams out of 10,000), start-up AI Jury Favourite at the University of MEDEF 2018, Rising Star of the CogX AI London 2017, etc.

 

Topic:

“AI for project management” everyone is talking about it, but what is really possible at this stage? Based on real-life cases, Milie will illustrate the possibilities of AI today and tomorrow.

Key Message 1: Another horizon is emerging with the ability to handle natural language in the documentation of large projects.

Key Message 2: It is absolutely necessary to start asking questions because we have the time to take the time.

Key Message 3: Large projects are strategic for a company’s margin but also for society, and Lili.ai can help improve them quickly.

Kathleen Walch

Kathleen is a serial entrepreneur, savvy marketer, AI and Machine Learning expert, and tech industry connector. She is a principal analyst, managing partner, and founder of Cognilytica, an AI research and advisory firm, and co-host of the popular AI Today podcast.

Cognilytica is a research, advisory, and education firm focused on AI & ML.

 

Ronald Schmelzer

Ron is principal analyst, managing partner, and founder of the Artificial Intelligence-focused analyst and advisory firm Cognilytica, and is also the host of the AI Today podcast, SXSW Innovation Awards Judge, founder and operator of TechBreakfast demo format events, and an expert in AI, Machine Learning, Enterprise Architecture, venture capital, startup and entrepreneurial ecosystems, and more.

Cognilytica is a research, advisory, and education firm focused on AI & ML.

 

Paweł Bochnowski

Doświadczenie zdobywałem realizując projekty w energetyce, finansach i IT. Aktualnie współpracuję z dwoma firmami zajmującymi się wdrażaniem automatyzacji i agregacją danych m.in. pod DDDM. 

 

W pracy bazuję na EBM i DDM, co wymaga stałego pogłębiania wiedzy. By mieć dostęp do aktualnych trendów wykładam na uczelniach, szkolę i prowadzę własną księgarnię.

 

Występowałem zarówno jako prelegent na licznych meetup’ach i seminariach online, jak również prowadziłem warsztaty online czy nagrywałem kursy do self learningu dla klientów. Prowadziłem też zajęcia dla studentów jako wykładowca na studiach MBA i podyplomowych  Ponadto posiadam doświadczenie jako organizator i współorganizator RAZ kongres 2020 i Polish Tech Day 2020 daje mi zrozumienie bolączek i ograniczeń od strony technicznej konferencji online. Dzięki temu poznałem również platformę hopin – mieliśmy ją na shortliście rozwiązań dla PTD.  Natomiast by zdobyć większe umiejętności w nawiązywaniu relacji z publiką przy wystąpieniach jeden do wielu, zorganizowałem serię live’ów sprzedażowych promujących dobre książki.  W końcu posiadam również własne mobilne studio na potrzeby szkoleń online, oraz współpracuję stale z trenerem wystąpień publicznych by podnosić atrakcyjność tej formy dzielenia się wiedzą

William W Davis

William W. Davis works in the IT industry, promoting personal and organizational agility, and sharing innovative tools/techniques with fellow agilists, project managers, developers, functional managers, and organizational leaders.

Daryl Kulak

Daryl Kulak is a consultant, author and speaker whose latest book is “The Journey to Enterprise Agility: Systems Thinking and Organizational Legacy.” Daryl has been involved with business and IT agility since 1998, helping businesses to respond to market changes more quickly. His interests are systems thinking, biomimicry and travel.

Zuzanna Skalska

Jako doradca strategiczny wspieram organizacje w doskonaleniu ich podejścia do zarządzania portfelami, programami i projektami. Moje doświadczenie obejmuje zarówno współpracę z firmami o zasięgu globalnym jak i z lokalnymi liderami rynku w wielu branżach. Współtworzę również międzynarodowe standardy, m.in. jako członek core team PMI Risk Management Standard for Portfolios, Programs and Projects oraz edytor wiodący IPMA PrStarted in 1998 at Philips Design (sensorial trends), later from 2001 to 2014 at VanBerlo agency (Design Management & Trends). Specialized in research and analysis of strategic SignalS of Change for business. Owner of 360Inspiration and a managing partner of the FutureS Thinking Group. Works closely with CEO´s, decision makers and R&D directors on possible future(s) development.Lectures at many universities around the world, co-founder of the School of Form (SWPS).oject Excellence Baseline.

Grzegorz Szałajko

Jako doradca strategiczny wspieram organizacje w doskonaleniu ich podejścia do zarządzania portfelami, programami i projektami. Moje doświadczenie obejmuje zarówno współpracę z firmami o zasięgu globalnym jak i z lokalnymi liderami rynku w wielu branżach. Współtworzę również międzynarodowe standardy, m.in. jako członek core team PMI Risk Management Standard for Portfolios, Programs and Projects oraz edytor wiodący IPMA Project Excellence Baseline.

Greta Blash

Greta Blash has over 20 years of program and project management, in addition to business analysis consulting and management experience with world-class organizations. 

Greta has developed project management and business analysis courses, to help individuals to increase their knowledge and achieve their certification goals. She has also published many articles and blogs on these subjects.  Her strong knowledge and experience in the combined usages of various techniques allows her to help teach and coach organizations on how these techniques can be appropriately applied to ensure delivery of solutions that meet stakeholder expectations.

She was selected by PMI to be part of the review team for the latest editions of the PMBOK and Program Management Guide, as well as a SME for the BA Standard, Benefit Realization Practice Guide, The Standard for Earned Value Management and newly published Estimating Practice Guide.  She is a frequent presenter at Project Management, Business Analysis and Agile events.

Paweł Sopkowski

The founder and leader of CoachWise – a specialized center for the development of coaching, mentoring and leadership. 

He is also a co-founder of the Polish branch of the International Coach Federation and the Coaching Chamber. 

At CoachWise he is responsible for the development of vision and strategy, international cooperation, development and innovation as well as internal coordination of activities.

Paweł is an inspirer, designer and strategist in planning solutions for clients, supervises ongoing projects and creates training programs. 

He is involved in social activities:

National Mentoring Program under the auspices of Prince Charles “Youth Business Poland” – 2008-now

„CoachWise Scholarship Program ” – providing professional education to social workers – 2006-now

 

PL:

Twórca i lider CoachWise, centrum ekspertyzy w obszarach coachingu, mentoringu i przywództwa.

Jest również współzałożycielem polskiego oddziału International Coach Federation oraz Izby Coachingu. 

W CoachWise odpowiada za rozwój wizji i strategii, współpracę międzynarodową, rozwój i innowacyjność oraz koordynację wewnętrzną działań. 

Inspirator, projektant i strateg w planowaniu rozwiązań dla Klientów, nadzoruje prowadzone projekty oraz tworzy programy szkoleniowe. 

Angażuje się w działalność społeczną m.in.

Ogólnopolski Program  Mentoringowy pod auspicjami księcia Karola  „Youth Business Poland” – 2008-dziś

Program Stypendyjny CoachWise – udostępniający akredytowane programy edukacyjne osobom aktywnym społecznie – 2006-dziś

Kiron Bondale

Kiron D. Bondale, PMP, PMI-ACP, PSM II, ICP-ACC, PMI-RMP, DALSM/CDAI is a senior consultant for World Class Productivity Inc. delivering training & consulting services to North American clients.

 

Kiron has provided agile, project portfolio management and project management consulting services to hundreds of clients across multiple industries over the past twenty five years. Kiron has been an active member of PMI since 1999, served as a volunteer director on the Board of the PMI Lakeshore Chapter for six years.and has contributed to PMI Standards Plus platform and multiple PMI standards and practice guides.

Bartek Rycharski

Założyciel studia CourseMakers i producent kursów online z ponad 10-letnim doświadczeniem. Wspólnie z zespołem od 2018 roku wyprodukował ponad 100 kursów online dla wiodących firm szkoleniowych i konsultingowych w Polsce. Autor kursu “Zbuduj Profesjonalne Domowe Studio” oraz “LIVE Streaming Pro” będącego bestsellerem na platformie Udemy. Entuzjasta wszystkiego co związane z tym, jak będzie wyglądała edukacja zawodowa przyszłości.

Waldemar Dzienisz

„Przygotowuję zespoły i organizacje do wdrażania zmian”

Konsultant, trener, Project & Program Senior Manager

Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z zarządzaniem projektami i programami, zarządzaniem wiedzą, mapowaniu procesów organizacji oraz modelowaniu i optymalizacji procesów. W swojej pracy zajmuje się też budową skutecznych zespołów projektowych oraz zarządzaniem zespołami dzieląc się posiadaną wiedzą i doświadczeniem. Z projektami związany nieprzerwanie od ponad 13 lat począwszy od projektów non-profit poprzez projekty komercyjne oraz dofinansowane ze środków Unii Europejskiej. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz prelekcji.

Jako wykładowca realizował również zajęcia dydaktyczne  na Politechnice Gdańskiej.

Zainicjował oraz realizował m.in. projekty doradcze wdrożenie biura zarządzania projektami (PMO), map procesów organizacji i modeli realizacji procesów, wdrażania metodyk i narzędzi projektowych, wdrażanie zmian organizacyjnych. Prowadził projekty infrastrukturalne (budowlane), HR-owe – w zakresie procesów oraz projekty IT (wdrożenia systemów ERP, rozwój systemów i infrastruktury IT), optymalizacji gospodarki materiałowej (kodyfikacja materiałów produkcyjnych, opracowanie zmiany systemu magazynowania materiałów i produktów). Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą (PSZW) oraz ekspertem PARP ds. oceny i kontroli projektów dofinansowanych z UE w ramach PO WER, POIR oraz POPW. Obecnie pełni funkcję kierownika Działu Projektów na Politechnice Gdańskiej.

Do swojej pracy warsztatowej używa strategicznych gier oraz symulacji biznesowych takich jak: „Twierdza Poznań”, „Raven13”, „MIR’91”, „Sprzedawcy szczęścia”. Używa ich jako jedno z podstawowych narzędzi do budowania skutecznych zespołów projektowych oraz IT, do diagnozy oraz rekrutacji czy wprowadzania zmian organizacyjnych z zakresu Agile i DevOps. Prowadzi również duże grupy warsztatowe – powyżej 100 osób – w roli mistrza wiodącego przy wsparciu mistrzów gier/symulacji. 

W ramach działalności podejmuje działania non-profitowe związane z dzieleniem się wiedzą oraz efektywnym zdobywaniem kompetencji. Dzięki wykorzystaniu symulacji szkoleniowych oraz studiów przypadków szybko przekazuje posiadaną wiedzę i doświadczenie.

 

Posiada m.in. certyfikaty:

∗PRINCE2®, AgilePM®, MSP®, M_o_R® są zarejestrowanymi znakami handlowymi należącymi do AXELOS Limited.

 

Błażej Goraj

PMP, PRINCE2, IPMA, AgilePM, Professional Scrum Master. 

Błażej jest certyfikowanym trenerem i konsultantem zarządzania projektami. Od 2005 roku pomaga firmom pracować projektowo w taki sposób, żeby ich klienci zamawiali więcej produktów, a pracownicy byli dumni ze swojej pracy. Swoją przygodę z projektami zaczynał od start-up’u ale szybko wciągnęli go giganci z listy Fortune500 tacy jak Hewlett-Packard i Mondelez International. Kluczem w zdobywaniu doświadczenia była różnorodność: od projektów wdrożenia nowego produktu na rynek, poprzez doradzanie zespołom marketingowym jak pracować zgodnie z filozofią Agile, a na transformacji systemów bankowych kończąc. Opracował metodę rozwoju czterech mocy zespołów projektowych opartą o jasną wizję, skuteczne narzędzia, szybkie rezultaty oraz zaangażowanych ludzi. Uczestnicy jego szkoleń bardzo cenią ciekawe przykłady, angażujące symulacje oraz szybkie do zastosowania triki, które pomagają lepiej prowadzić projekty już od następnego dnia.

Jarosław Soboczyński

mgr Fizyki. Ukończył Uniwersytet Warszawski.

Od 25 lat związany z sprzedażą i zarządzaniem. Dyrektor oddziałów w Allianz Toruń ( 7 lat ) i Aviva Toruń ( 3 lata ) W 2012 roku wraz z zespołem menadżerów Allianz w Toruniu wygrywa ranking rekrutacji i wdrożenia młodych agentów. 

Od 2016 roku Właściciel, trener, asesor w  Firmie szkoleniowo – rekrutacyjnej Sfera. Partner wielu firm produkcyjno – handlowych w zakresie rekrutacji kadry na kluczowe stanowiska. Specjalizuje się w procesach zarządzania zmianą. Wdraża kadrę menadżerską rozwijając jej kompetencje z zakresu zarządzania w zajęciach indywidualnych ( coaching odbywa się między innymi podczas wypraw trekkingowych bądź górskich ). Jako właściciel multiagencji jest nadal czynnym agentem ubezpieczeniowym. Połowę przypisu stanowi życie indywidualne. 

Prowadzenie warsztatów szkoleniowych opiera na grach dla biznesu. Między innymi: Raven13, Reporter, Twierdza Poznań. Realizuje wyprawy dla kadry menadżerskiej, które są swoistym sprawdzianem umiejętności podejmowania decyzji, budują zespół, wzmacniając w uczestnikach pozytywne relacje. Szkolenia z „Budowania zespołu” realizuje w oparciu o warsztaty teatralne. Przy wsparciu zawodowych aktorów uczestnicy podejmują się wyzwania jakim jest wystawienie spektaklu.

„W pracy warsztatowej najważniejsza dla mnie jest otwartość uczestników, nie zamykamy się w schematach „jedynie prawdziwych” rozwiązań . Poprzez studiom problemów, burzę mózgów, szukamy odpowiedzi, która kreują się podczas szkolenia. To uczestnicy mają wyciągnąć wnioski, zdefiniować i nazwać rozwiązanie. Zbudować system procedur, wartości dopasowany, uszyty na miarę  potrzeby organizacji w której pracują. ..”

Tomasz Zarzyka

Założyciel i CEO X-mart Group, firmy oferującej innowacyjne systemy zarządzania produkcją. Doświadczenie zdobyte w zarządzaniu firmami (Mieszko SA, Infinite, Permedia, LFW Fawag SA) przekłada na rozwiązania informatyczne usprawniające procesy zarządzania. Pasjonat zastosowania Excela w biznesie. Łączy bogate doświadczenie biznesowe z wiedzą informatyczną.

Dr Jerzy Stawicki

Trener i konsultant zarządzania i zarządzania projektami z ponad 25-letnim doświadczeniem. Od blisko 18 lat pomaga – pod marką JS PROJECT – firmom, zespołom, menedżerom i kierownikom projektów zarządzać i pracować mądrzej, efektywniej i uzyskać większą satysfakcję z pracy. Współtwórca Akademii Per Se (perse.pl) – oferującej kursy on-line z obszarów zwinnego zarządzania i zwinnych metod (Kanban, Scrum, zwinność biznesowa)

Ireneusz Zyzański

Konsultant, mentor, coach. Specjalizuje się międzykulturowym przywództwie i zarządzaniu. 24 lata doświadczeń w Sprzedaży i HR w międzynarodowej korporacji, z tego 18 jako expat na Ukrainie, w Dubaju, Chinach, Rosji, Indonezji i Hong Kongu. Z wykształcenia arabista. Opiekun merytoryczny programu mentoringu PMI. Pracuje z senior liderami w Polsce i zagranicą.

Erich R. Bühler

A worldwide change consultant who is passionate about organizational change. He has helped leading organizations around the world to drive exponential growth. Bühler is the author of the best-selling book on Enterprise Agility, Leading Exponential Change 2nd edition, and creator of the many of the widely-used frameworks for Enterprise Agility. He is also the author of The Organizational Pill, a free resource that aims to teach other change consultants new skills.

Artur Kasza

Facylitator grupowy, konsultant, kierownik projektów, trener zarządzania projektami. Certyfikowany konsultant i asesor Green Project Management. Projektuje i prowadzi i warsztaty, w tym dotyczące strategii, portfela, programów, projektów oraz zrównoważonego biznesu. Wykładowca akademicki, doktor nauk społecznych (Uniwersytet w Leuven, Belgia). Ukończył również studia podyplomowe w Kolegium Europejskim w Brugii (Belgia), w zakresie rozwoju zasobów ludzkich.